Same Mistakes - Kapitel 2

publicerat i Same Mistakes(avslutad);
Senast:
Jag stoppade ner mobilen i min ficka och luta mig tillbaks och kollade ut genom fönstret. Jag brukar aldrig sova på flygplan även om man åker en hel dag så sover jag aldrig. Vi landade i London vid sex ungefär så vi tog våra väskor och pappa hade fixat en bil som vi skulle ha nu när vi bor i London. Vi gick till bilen och åkte till vårt hus som vi skulle bo i.

Vi svängde in till huset. Och möttes av ett riktigt stort vitt hus.
- Mamma, pappa ska vi bo här?
- Ja välkommen till vårt nya hus
Huset låg lite avskilt nära en skog. Riktigt mysigt hus. Det var ett hus som stog mittemot oss det var inte lika stort men endå stort. Vi klev ur bilen och jag kände hur det drog lite kallt. Pappa gav mig nyckeln och jag sprang fram till dörren och vred om. Huset är som en dröm. Allting var så perfekt. Jag sprang upp till mitt rum och det var enormt. Jag gick runt i huset och kollade alla rum. Jag var i himmelriket. Jag började att packa upp alla kläder och la in det i gareroben. Jag gick ner till mamma och pappa som stog som vanligt inne i köket. Mamma var en kock så hon älskade att stå i köket medans pappa jobbade för kända artister. Han har en studio i det här huset.
- Pappa kommer du jobba hemma hela tiden eller kommer du vara någon annanstans?
- Jag kommer först vara nere vid stan vid studion där sen kommer jag även vara här. Din mamma har stora nyheter för dig också
- Vadå? jag kolla nyfiket mot mamma och hon bara stog där och log
- Jag har fått ett jobb. Jag kommer börja imorgon så du kommer få vara själv hemma då.
- Men vi som skulle kolla vid stan.
- Du kan ju gå själv och utforska ställen. Jag ska bli kock igen
- Åh vad roligt för dig men okej då men vad blir det för mat idag?
- Lasagne
Jag vart jätteglad för jag älskade verkligen lasagne. Jag hjälpte till med maten eftersom jag hade inget annat att göra. Vi slog oss ner vid matbordet och började att hugga in på maten. Jag tror jag åt minst tre portioner. Jag luta mig tillbaks på stolen och pustade ut.
- Mätt? pappa kolla på mig och skrattade
- Ja men jag ska ut och springa snart endå så
- Klockan är över nio så skulle inte tro det lilla du hjälp mig med disken istället, pappa reste sig upp och plockade undan från bordet.
Jag suckade högt och gjorde som han sa. Vi diskade klart allt och jag gick upp till mitt rum. Jag tog fram datorn och gick in på facebook. Inget viktigt som har hänt. Jag kollade på vilka som var inne och Linda var inne. Jag skrev hej till henne och så började vår konservation. Vi pratade om allt möjligt och hon tvingade mig att logga in på skype så hon kunde få se mitt rum. Hon trodde inte sina ögon och jag bara skrattade åt henne. Jag kollade mot klockan nu var den elva. Jag gick in till badrummet och gjorde iordning mig för sängen. Jag kröp ner under det varma täcket och slog igång en film på datorn. Jag såg aldrig hela eftersom att jag somnade. Jag vakna upp på morgonen av att solen lös in. Jag hade glömt bort att dra iför gardinerna. Jag kollade mot klockan och den var bara nio på morgonen. Tidigt för att vara mig men nu kunde jag inte somna om. Jag klev upp ur sängen och gick in till badrummet och tog en dusch. Jag klev ut ur duschen och tog på mig shorts och ett blommigt linne över
Jag borstade igenom håret och kletade på mascara. Jag var en tjej som inte överdrev för mycket med sminket. Jag gick ner till köket och såg en lapp på köksbänken " kom ihåg att jag och pappa jobba idag så kommer komma hem runt åtta vi båda två vi har pengar till dig det ligger i byrån i hallen, puss och kram" Jag la undan lappen och tog fram flingor och mjöl. Jag gick sedan in badrummet och borstade tänderna. Jag tog på mig mina converse och tog pengarna och började gå mot stan. Det var en bra bit att gå. Att jag inte tog cykeln? jag kom fram till stan efter ett bra tag. Jag gick in till Milkshake City och tog en vanilj milkshake och slog mig ner på en av stolarna och andades ut. Jag hörde hur det plingade till på dörren. Jag kolla bakåt och där stog ingen mindre en Liam från One Direction. Jag kolla snabbt tillbaks och började hålla på med mobilen. Jag hörde hur det plingade till igen. Jag kolla lite diskret bakåt och nu stog alla ifrån One Direction där. Jag tänkte att det här var ganska pinsamt liksom mina idoler står bara där. Jag reste mig upp och tog min milkshake och började dricka av den. Jag kolla ner mot min mobil hela tiden och såg inte alls vart jag gick. Innan jag visste ordet av det hade jag gått in i en av dom. Jag kolla snabbt upp och jag hade gått in i Louis.
- I´m so sorry, kom det fram ur min mun och innan hann svara så sprang jag ut och började att kolla vid stan. Jag gick in till några butiker och hittade på lite kläder. Jag kollade mot klockan och såg att den var runt fyra. Jag bestämde mig för att gå hem. Det tog ungefär fyrtio minuter att komma hem. Jag slängde påsarna på sängen och böt om till spring kläder. Jag sprang ut till en skog med högsta volymen i. Jag älskade att springa det är så härligt att bara få vara för sig själv för en stund. Jag kom hem och duschade av mig och gjorde iordning lite mat åt mig själv. Jag gick in till mitt sovrum och la mig ner i sängen och kollade klart på filmen som jag hade börjat med. Jag kolla mot klockan igen tjugo över åtta dom borde komma hem när som helst nu. Jag gick in på twitter och såg att Louis hade gjort ett tweet " me and the boys are going to the studio tomorrow but no one knows where ;)" Jag hörde hur dörren öppnades och det var mamma och pappa som kom hem. Jag la mig under täcket och kollade lite mer på datorn.
- Hej hjärtat pappa vill prata med dig kan du komma ner?
- Nej kan han inte komma upp hit jag orkar inte resa mig upp jag har vart ute och sprungit idag
- Okej då
Hon ropa på pappa och såg sedan mina påsar. Hon kollade mot mig och log.
- Hjärtat bli inte helt till dig nu
- Vad är det som har hänt?
- Det är så att One Direction kommer hit imorgon och ska spela in några låtar i studion.
- VAAA?! skojar du?
- Nej jag lovar dom kommer runt elva se till att vara uppe då
- Men kan jag inte bara stänga dörren då?
- Du vill inte träffa dom?
- Jo klart jag vill men dom kommer väll vara kvar hela dagen?
- Till tio på kvällen
- Så länge?
- Ja så länge men klockan är halv nio nu dags att sova
- Pappa jag är inte åtta
Han skrattade till och jag kollade surt mot han. Jag gjorde ett tweet " can´t wait for tomorrow wihooo! :Dx" Jag stängde endå av datorn och lutade mig tillbaks i sängen. Jag somna runt nio riktigt tidigt för att vara mig. Jag vakna endå upp runt tolv. Jag reste mig snabbt upp och lockade mitt hår lite snabbt och tog på mig ett par shorts och ett linne. Jag sminkade mig lite lätt. Jag gick ner till köket. Mamma var och jobbade och pappa var hemma. Jag tog en macka och börja äta på den. Det var då jag kom på. One Direction är ju här. Jag åt snabbt upp mackan och smög till studion där pappa var med killarna. När jag nästan var vid dörren så öppnades den. Jag började att springa. Försent. Pappa såg mig.
-Guys this is my daugter Felicia. Felicia this is Louis, Niall, Harry, Liam and Zayn
- Hi
- So honey what are you doing?
- Nothing i´m just bored
- Come join us, jag kolla upp och det var Niall som sa det. Jag log mot han.
- No i´m just going to disturb you guys i´m going up to my room and do nothing
Jag kollade upp mot killarna och log. Jag gick raka vägen upp till mitt rum och la mig ner i sängen.
Nialls perspektiv:
Vi gick raka vägen in till studion igen och började sjunga. Jag kunde inte få hennes leende ifrån mina ögon. Jag kommer ju tyvärr inte ihåg vad hon heter men hon är den vackraste på denna jord.
- Hey Niall what´s wrong? Louis kolla mot mig och skrattade. Han förstog att jag var lite småkär
- Someone is in love, sjöng killarna i kör
- Guys shut up i´m not in love with her now come on let´s continue
Vi fortsätte att sjunga igen. Vi tog en paus vid två. Jag kunde inte sluta tänka på henne. Jag satt vid matbordet och högg in på pizzan.
- So Niall how is it with Felicia? Zayn kolla mot mig och skrattade
- Felicia?
- Yeah Antons daughter
- Uhm nothing she is so cute
- Somenone is in love
Killarna skrattade till och jag såg att Felicia hade kommit in till köket. Jag kollade pinsamt ner och slutade att äta. Jag gick in till studion och tänkte på om jag skulle börja prata med henne. Men jag träffade henne idag och jag skulle framstå som ja jag vet inte. Hon skulle tycka jag var konstig. Men hon var så vacker och hennes leende. Jag smög in till köket och såg att Felicia inte var där.
- Where is she?
- Upstairs, sa killarna i kör och pekade upp
Jag samlade mod och gick upp till Felicia. Jag knackade lätt på. Inget svar. Jag hörde någon sjunga in ifrån hennes rum. Jag öppnade dörren och där satt hon i sin säng och sjöng. Hon sjunger så vackert. Okej skärp dig nu du känner inte ens henne.
- Oh hi,  hon kolla chockat mot mig och slutade att sjunga
- Hi i was just going to see what you were doing
- Okeyi´m just singing as you could hear
- Yeah your a awesome singer
- Thanks
- Well i better go to the boys now bye
Jag stängde dörren och tänkte bara på hur pinsamt det var. Jag gick ner till killarna och dom kolla nyfiket på mig.
- So how did it go? sa Zayn och log mot mig
- I didn´t talk that much i was just checking what she was doing
Dom skatta till och jag satt mig ner mellan Louis och Liam.
Felicias perspektiv:
Hade det där nyss hänt? Niall var inne i mitt rum. Jag reste mig upp ur sängen och böt om till springkläder. Jag gick sakta ner och såg att dom satt i köket. Pappa såg mig. "fan" tänkte jag.
- Felicia can you come
Jag gick motviligt in till köket där killarna kollade mot mig.
- What daddy?
- Where are you going?
- Out
- For a run?
- Yeah
Han nickade och jag snörade på mig skorna och öppnade dörren. Jag stängde igen snabbt innan någon skulle hinna stoppa mig. Jag hade högsta volymen på och började att jogga. Det var riktigt härlig ute nu solen skiner för fullt och värmen ligger på. Jag var ute och joggade i minst två timmar tror jag. Jag kom hem runt sex och hoppade direkt in till duschen. Jag tog på mig min onepice och borstade igenom håret. Jag satt mig i sängen och kollade igenom gamla bilder jag hade på min mobil. Det var en hel del på mig och Johan när vi fortfarande var tillsammans. Vi var så lyckliga då innan jag kom på att han var otrogen. Jag raderade bilderna på oss två. Jag såg sen bilder på mig och Linda. Gud så jag saknade henne. Jag startade datorn och gjorde ett tweet " i miss you so much @official_Linda! about three weeks left now! " Jag gick ner till köket och tog ett glas och juice. Jag klunkade i mig juicen och gick sedan mot studion där dom fortfarande höll på att sjunga. Jag knackade på och allt blev tyst där inne. Dörren öppnades och pappa stog där och kollade chockat mot mig.
- Ja gumman
- Jag har tråkigt kan jag få vara här inne?
- Visst kom in
Killarna kollade frågandes mot oss. Pappa sa att det var på svenska och dom fortsätte med sina mobiler. Jag satt mig på en stol som jag trodde var hel. Men inte då. Jag satt mig på stolen och den brakade. Jag hörde hur dom började garva åt mig. Jag skämdes ihjäl och gick snabbt ut därifrån. Jag satt mig vid vardagsrummet och kollade ut genom fönstret. Jag hörde fotsteg. Jag kollade upp och där stog Niall. Det var något speciellt med honom. Jag kunde inte sätta ord för det men det var något.
- Were so sorry that we laughed
- Don´t worry
Jag log mot honom. Han kom närmre mig och satt sig ner brevid mig.
- So you guys are living here now?
- Yes we do
- Oh okey but i have one thing to tell you that you and your family have to know
- What´s that?
- It´s a man that has escaped fro the prison and he attacks girls when they are out alone.
- And i´m home alone at the days
- Maybe i can join you tomorrow untill your mum and dad gets back home?
- I would love that. But Niall we don´t know eachother
- Right. Hi i´m Niall James Horan from One Direction.
Jag skrattade till och vi började prata och lärde känna varandra.
Klockan blev tio och dom skulle hem. Jag fick Nialls nummer och han skulle smsa mig när han skulle komma imorgon. Pappa stängde dörren efter dom och såg att jag bara stog där och log.
- Gumman är du okej?
- Ja Niall kommer göra mig sällskap imorgon när ni jobbar för han berättade om den där mannen som rymt från fängelset.
- Jaha du okej men gör inget dumt då
- Som vadå?
- Ja du vet
- Men pappa nej det kommer inte hända
Jag slog till han på armen och kramade om han. Jag sprang upp till mitt rum och la mig i sängen och somnade till.

Kapitel 2 vart ett långt kapitel. Killarna är redan med. Ni kommer få nästa kapitel imorgon så håll utkik!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hanna :):

skit bra :) låter som en bra start på novellen :) <3

Kommentera inlägget här :