Moments 2 kapitel 1

publicerat i Moments 2;
 
"Not again!" Klagar Liam och kollar ner på det trasiga glaset. Det är tredje gången under den här veckan som ett glas har gått sönder. "Why am I so god damn clumzy?" Säger han för sig själv och böjer sig ner och börjar plocka upp glasbitarna. 
"Well what can I say? You're not the smartest person on this earth." 
"I won't break any more glases this week. I promise." Säger han och tar fram en påse som han lägger glassplittret i. 
"You sure about that? Cause you said the same thing last time and look what happened." 
"But I promise you that this was the last time." Svarar han och går ut till hallen. "I'm going now." Jag går ut till hallen och kramar om honom. 
"Have fun now and don't miss me too much when you are in America." 
"I'll try my best." Svarar han med ett leende och kysser mig. "Bye." 
Jag stänger dörren och går runt och kollar i den tomma lägenheten. Nu kommer han vara borta i två veckor. Det kommer nog att gå rätt så fort ändå. Jag har ändå fullt upp med saker att göra nästan varje dag. Jag måste kolla efter en present till Louis och även julklappar till mina vänner och familjen. Sen så måste jag även fixa i vårt tomma rum där en spjälsäng ska stå. Tänk att jag och Liam ska bli föräldrar. I januari så kommer vår lilla prinsessa. Och OM jag längtar. Jag går in till barnrummet och ser lådan ligga på golvet och där i ligger det delar som jag har i uppgift att sätta ihop. Varför fråga jag inte bara Liam om han kunde göra det så slipper jag försöka sätta mig ner på golvet vilket är nästan helt omöjligt. Jag kommer ner på golvet efter några minuter och kollar på beskrivningen. Det ser inte så svårt ut det kanske går ändå att få ihop spjälsängen utan Liam. 
 
Spjälsängen är nu ihopmonterad och sänghimmlen är uppsatt. Jag plockar upp min mobil och skickar en bild på spjälsängen till Liam så stolt som jag är. Tänk att jag har byggt ihop en spjälsäng helt själv. Jag går in till köket och öppnar upp kylskåpet där min sallad står. Äntligen mat, som jag längtat. Imorgon blir det en shoppingdag med Eleanor och Lottie. 

Himla kort kapitel och det vet jag redan om men det första kapitlet är alltid det sämsta och oftast det kortaste. Nästa kapitel blir förhoppnngsvis bättre. Ni får även ha hänsyn med att det finns felstavningar.
 
 

Kommentera inlägget här :