Over Again-Kapitel 4

publicerat i Over Again;
Senaste:
"Open the door." 
"You can do it. It isn't locked."
"Oh.." Jag hör från nedervåningen att det är någon i hallen och jag förstår direkt att det är Zayn. 
"I'm up here!" Säger jag och fortsätter att packa ner i väskan.
"Two suitcases?" Frågar han och lägger sig ner i min säng.
"Yeah. We are going to be gone for two months and I need clothes." Svarar jag och lägger ner några tröjor i väskan. "And I am almost done. Just need to put my toothbrush down and my make up but that I can do tomorrow."
"You can put your make up down now."
"No I need to have make up on."
"Trust me the paparazzis won't find out that we are leaving five in the morning. And you are beautiful without make up aswell. And you are going to be so tired tomorrow that you won't think about your make up."
"Fine." Säger jag och lägger ner mitt smink i väskan. Jag lägger mig ner bredvid Zayn och efter ett tag så somnar vi båda.

 
Dagen därpå:
"You said that it wouldn't be any paparazzis or fans here." Säger jag till Zayn och tar upp min kudde.
"I haven't said a word about that we are leaving today." Svarar Zayn och öppnar dörren. Han går ut först och väntar sedan in mig. Harry, Niall,Liam och Louis står och väntar på oss framme vid dörren. Vi tar våra väskor och går fram till dom andra. 
"You look tired." Säger Harry och lägger sin arm runt min midja.
"Well that's because I am tired." Gäspar jag fram. Vakterna ställer sig omkring oss och vi går in. Blixtarna från kamerorna slår emot en och jag gömmer mitt ansikte bakom kudden. Harry håller ett fast tag i mig och Zayn går bakom mig och släpar på sina väskor. Det står omkring 20 fans och vill ta kort med killarna. Jag känner till att Harry stannar och jag förstår att han ska ta kort med tjejerna. Jag kollar fram från kudden och ser nu att dom alla tar kort med fansen. 
"Hello sweetheart." Jag kollar bak och ser mamma komma springandes mot mig.
"Hi mum. Where were you?" Frågar jag och tar tag i hennes hand.
"Just talking with Paul about one thing."
"Oh and that was?"
"Nothing." Svarar hon och ler. Jag höjer ena ögonbrynet åt henne vilket leder till att hon skrattar. "It was nothing special honey don't worry." Säger hon återigen och släpper taget om min hand. Harry kommer först tillbaks och lägger återigen sin arm omkring min midja.
"You look so tired." Säger han.
"I am tired." Svarar jag och lutar mig mot Harry. 
"We can go to our flight now." Säger Harry och Paul går med oss. 
"Paul what did you and mum talk about?" Frågar jag.
"Nothing special." Svarar han och ler.
Senare vid USA:
"Okay are you guys ready to go out now?" Frågar Paul och ställer sig bakom mig och Zayn. Jag kollar upp på Zayn som tar tag i min hand.
"It's okay. I'm just warning you they are going to scream and so are the paparazzis. Just hold my hand and everything will be alright." Jag ler och tar upp min kudde som jag håller i ena handen.
"Okay we're ready but let the boys go first." Säger Zayn och kollar på killarna som redan är påväg ut från flygplanet. Flera vakter går omkring dom och ser till att dom är okej. 
"I'm nervous." Säger jag och lutar mig mot Zayns axel.
"Don't. It will be okay I promise. Just hold on to my hand the whole time and don't let go cause there are alot of fans and paparazzis outside."
"How do you know?"
"Because we have to have 5 bodyguards around us." Svarar han och vänder sig om och säger till Paul att vi är klara för att gå ut. Vi går närmre utgången och jag hör fansen skrika efter killarna och nu väntar dom på oss.
"Honey are you ready for this now?" Frågar mamma och ställer sig bakom mig. Jag nickar och kollar framåt. Nu gäller det. Vi har varit i ett förhållande i tre månader och nu går vi ut med det. Nerverna kickar igång och jag tar ett djupt andetag.
"So the plan is that we are just walking straight through the airport and than directly in to a black van." Säger Paul och ställer sig framför oss. Jag känner Zayn krama om min hand. Ett leende smyger sig fram på mina läppar.
"I'm ready now." Säger jag och vi börjar att röra oss utåt. Vi går ett bra tag innan vi kommer fram till alla fans och paparazzis. Zayn tar ett fastare tag om min hand men besluter sig för att lägga armen runt min midja. Fansen börjar skrika och såfort dom ser oss så börjar några av dom skrika elaka saker som vi redan visste att dom skulle göra. Fansen närmar sig och går en bit från livvakterna även alla paprazzis försöker få en bra bild på oss två. Vi kommer efter ett tag in i bilen och vi kör iväg på en gång. 
"So what are you guys going to do now?" Frågar jag.
"Interview time and after that it is time to practice for tomorrows concert." Svarar Harry med världens största leende. 
"You can stay at the hotel if you want." Säger Zayn och tar upp sin mobil och skriver in något.
"I wanna explore the city. I have never been here in New York." Svarar jag och ler som ett fån. Jag kollar ut genom fönstret och ser alla skyskrapor och lägenheter. New York är så fint men det är dock en stad som aldrig sover. Men det gör inte så mycket för mig. Jag lutar mig tillbaks och plockar upp min mobil och stänger av flygläget. Ett nytt sms från Carolina. 
From:Carolina-08.26
You told me that you and Zayn weren't a couple? How could you lie to me? I thought we were best friends..
Jag suckar högt och känner hur en tår rinner nerför kinden. 
"What's wrong?" Frågar Harry och försöker kolla på min mobil. Jag märker det och trycker upp sms:et från Carolina. "Don't be sad over that Anne. She isn't worth it. She is just jealous." Säger han och ler.
Det är det bästa med Harry. Han kommer alltid med dom rätta orden när man är upprörd. Han är helt enkelt världens bästa vän.

Kort och tråkgt men har några idéer till nästa kapitel. Stay tuned! Nästa kapitel kommer upp på fredag. Hope you liked it! :)x
 

Kommentera inlägget här :