Over Again-Kapitel 10

publicerat i Over Again;
Senaste:
"Hi my lovely son. How are you?"
"Been better. How are you mum?"
"Everything's good with me. But what's wrong love?"
"I'm sick that's why." Svarar jag och ställer mig i hissen med dom andra killarna. 
"Oh but I heard that you are coming back home today. Are you coming to Bradford on your way?"
"I wanna go home first and get some rest but when I am feeling better I promise I will come to you and cuddle." Säger jag och skrattar. Jag hör hur mamma skrattar och andas sedan ut.
"You know I have talked with Leigh and she is a bit depressed."
"Why?" Jag kollar upp och ser att vi är nere vid lobbyn. Fansen står samlade utanför. "Hold on mum." Säger jag och vi går ut och jag är först in i bilen. 
"There now tell me." 
"She thinks that her mum is seeing someone and she is upset that she isn't telling her." 
"Oh well that sucks. Mum we can talk more later. I gotta go." Säger jag och vi lägger på.
Nu ska jag äntligen få komma hem. Som jag har längtat!

 
Leigh-Anne's perspektiv:
"So mum how was it yesterday?" Frågar jag och häller upp tevattnet i min kopp. 
"I got some things done yesterday so everything is going good right now at the studio. How is school?"
"Mum stop lying to me." Säger jag och sätter mig ner bredvid henne. Hon kollar frågandes på mig. "You know exactly what I am talking about."
"Honey please listen to me.." 
"No! You've been lying to me for all this time. So that's why you dragged me home? Just so you could be with your boyfriend? You know how much I wanted to stay in America with the boys and Eleanor and Sophia."
"Just let me explain." Säger hon lugnt.
"What is it that you can explain? That you lied to your own daughter? How could you mum? You know what I can't be in the same room as you right now." Säger jag och tar upp min kopp och går in till mitt rum. Jag plockar upp min dagbok och sätter mig ner vid fönstret. 
"Why am I always the one who is sad? Why can't I be the one that is always happy? With no problems around me. Well I now know that my mum is seeing someone behind my back. She had that as a secret. I can't believe it. She keeps secrets from her own daughter. Maybe she can't trust me. She can't trust her own daughter. I can't do this anymore....I miss Zayn so freaking much that it hurts. I will get through this one way or another. XOXO"
Jag lägger ner dagboken på kanten utav fönstret och dricker upp det sista av mitt te. Jag tar på mig en stor stickad tröja och svarta leggins. Jag sätter upp mitt hår i en slarvig hästsvans och sminkar mig sedan. Efter en kvart så är jag helt klar. Klockan är tjugo över tolv och dom flesta är i skolan just nu vilket betyder att jag kan gå runt på stan utan att någon ska känna igen mig. Inga papparazis är nog ute nu. Inte vad jag tror i alla fall. Jag är ändå inte känd så jag förstår egentligen inte varför dom hela tiden ska följa efter mig. Jag tar upp min lilla väska och kollar så att allt det jag ska ha ligger i. Eftersom att jag får låna Zayn's bil nu när han är bortrest så tar jag upp dom ur väskan och går in till hallen. Jag kollar in till köket där mamma sitter och pratar i telefonen. 
"I'm going out." Säger jag och hon nickar bara som svar. Jag går ut till bilen och kör iväg. 
Några timmar senare:
Efter att varit nere vid stan i ett ex antal timmar så är jag nu hemma. Klockan närmar sig fem och mammas bil står på uppfarten och även en till bil. Jag går ut ur Zayn's bil och låser den. Jag går snabbt in och hör hur det låter inifrån köket. Jag känner lukten av kyckling och förstår genast att det är mamma som lagar mat. Jag ställer upp mina skor på skohyllan och hänger av mig jackan. Jag går in till köket och möts utav att en man runt fyrtio års åldern står och kramar om mamma. Måste vara den där Rob killen. Dom kollar på varandra och möts i en kyss. Jag suckar högt vilket leder till att dom kollar upp och mot mig.
"Perfect. It's dinner time." Säger mamma och går fram till mig. Jag backar undan och hon höjer frågandes på ögonbrynen.
"Great." Svarar jag lågt och går ändå fram till matbordet och slevar på mat. Hade jag sagt nej så skulle mamma bara bli sur och det orkar jag verkligen inte med just nu. Mamma sätter sig ner bredvid Rob och dom pratar mest med varandra. Roligt. Jag suckar lågt och plockar upp mobilen och kollar om det hänt något intressant på facebook. Inget alls.
"No phone while you are eating." Säger mamma bestämt. Jag suckar och lägger ifrån mig mobilen och fortsätter att äta. 
"Do you wanna watch a movie with us after this?" Frågar mamma och ställer ner sin tallrik i diskmaskinen.
"Fine." Säger jag och går in till vardagsrummet och tar den bästa platsen. Längst ut mot ett hörn där jag kan ha ut mina fötter. Rob kommer in med ett stort fat med frukter och bär på. Efter honom så kommer mamma in med vin. Vad ska jag dricka då? Jag suckar återigen och försöker att sätta mig skönt i soffan. Mamma fixar igång filmen ochmen dom bryr sig inte. Jag suckar och rätar till mina kläder. Jag låser upp dörren och får en chock när jag ser vilken det är som står utanför
 det är titanic. Mamma sätter sig ner bredvid Rob på andra sidan hörnet och myser tillsammans med en filt. Det har bara gått en kvart på filmen och jag har redan tröttnat. Jag räddas utav att det knackas på dörren. 
"I'll take it." Säger jag och går fram till dörren. Jag rätar till mina kläder och öpnnar upp dörren jag får en chock när jag ser vilken det är som står utanför. 

Kort kapitel men nästa kommer upp nästa vecka om inte tidigare. 

Kommentera inlägget här :