Same Mistakes - Kapitel 1

publicerat i Same Mistakes(avslutad);
Felicias perspektiv:
Jag vakna upp på tisdagmorgonen och kollade omkring mig. Jag kollade på min mobil och klockan var halv sju. Jag gick upp och duschade av mig lite snabbt. Jag tog fram en klänning jag skulle ha på mig idag eftersom jag tar studenten idag så måste man ju fixa till sig lite fint. Jag gjorde några lätta lockar i håret och sminkade mig så jag såg naturell ut inte för mycket och inte för lite heller. Jag tog tillslut på mig klänningen och gick ut till mamma och pappa som höll på för fullt med frukosten. Jag hörde hur dom pratade om flytten. Jag hade helt glömt bort med flytten. Vi ska ju flytta till London idag eftersom pappa hade fått ett jobb där.
Jag gick ner för trappan och gick in till köket. Dom kolla upp mot mig.
- Wooow vad fin du är hjärtat mitt, pappa kom fram och kramade om mig
- Tack pappa
- Verkligen jättefin, hörde jag mamma säga medans hon stekte på en pannkaka.
- Tack mamma
Jag satt mig ner på en av stolarna och väntade på pannkakorna. Jag kolla upp mot klockan bara kvart över sju vad snabb jag var idag då. Mamma ställde ner pannkakorna och jag tog fyra stycken och åt upp dom på mindre en fem minuter.
- Snabb du är på att äta då, mamma skrattade till
- Ja jag är hungrig men nu är jag mätt så tack för frukosten
Jag ställde mig upp och ställde fatet i diskmaskinen. Jag gick snabbt upp och borstade tänderna. Jag kolla mot min mobil som lös upp. Jag sprang snabbt till mobilen och svarade
- Tjeeenare Lindaaa
- Haha heeej Feliciaa
- Är du klar? för vi åker vid åtta och det är om en kvart
- Ja jag är helt klar skulle höra om du var klar?
- Jag vart nyss klar men vi åker nu tror jag
- Okej hörs snart då pusshej
- Puss
Jag la på och gick ner där mamma och pappa stog och väntade på mig jag satt på mig skorna jag skulle ha. Vi gick ut till bilen och åkte iväg till Linda. Jag smsade henne att komma ut och hon kom ut på en gång. Jag krama om henne när hon kom in till bilen. Vi körde iväg till skolan och gick ut ur bilen.
- Vi kommer och hämtar dig sen Felicia
Jag nicka på huvudet och tog tag i Lindas hand och sprang in till aulan där vi skulle sitta och lyssna på rektorns prat. Jag och Linda satt och viskade medans rektorn bara pratade. Till slut fick vi springa ut genom dörrarna och säga vi har tagit studenten. Jag och Linda stog och väntade på att hennes mamma skulle komma och på att mina föräldrar skulle komma. Jag skulle åka direkt till flygplatsen så det var sista gången jag såg Linda. Hon skulle komma till London om 1 månad.
Jag såg hur Lindas mamma kom. Jag krama snabbt om Linda och började gråta.
- Jag kommer sakna dig så mycket Linda
- Jag kommer sakna dig med. Men vi ses om en månad hejdå
Och så var hon borta jag torkade snabbt bort tårarna. Jag såg hur Johan kom fram till mig mitt ex.
- Hej Felicia tänkte bara säge hej då innan du åker
- Hej Johan okej
- Kommer du komma tillbaks?
- Jag vet inte
- Okej men hej då
Johan kramade snabbt om mig och jag såg att mamma och pappa kom. Jag sprang fram till bilen och satt mig ner.
- Så är du beredd nu? mamma kolla bak mot mig och log
- Ja London here we come
Pappa slog igång en rix fm och där var det en låt jag mycket väl kände igen.
- Pappa höj!
Han höjde volymen och jag sjöng med det var One Thing med One Direction jag var deras största fan och den jag gillade mest i bandet var Niall. Vi kom fram till flygplatsen. Vi checkade in alla väskor och gick till ett fik och tog varsin kladdkaka. Vi slog oss ner vid ett bord.
- Så vad är det första vi ska göra när vi kommer fram till London? mamma kollade frågande på mig och pappa.
- Vi ska åka till huset, sa jag och flinade upp riktigt stort.
- Haha visst. Men du Anton jobbar du imorgon?
- Ja det gör jag men då kan väl du och Felicia ut och kolla lite vid stan vad som kan finnas där?
- Ja mamma det ska vi göra
Dom skrattade åt mig. Vi lämnade brickan och gick ombord planet. Vi letade på våra platser. Jag fick sitta vid en fönsterplats och mamma satt sig ner brevid mig.
- Vart är pappa?
- Han är bara på toa han kommer snart
- Okej, jag luta mig tillbaks
Flygvärdinnan sa något men jag lyssnade inte utan jag kollade på film med min mobil så jag hörde ingenting.
Jag gick snabbt in på twitter och kollade runt lite jag tröck upp twitter rutan och skrev " leaving Sweden now, London here we come miss you all in Sweden! ♥"
Jag stoppade ner mobilen i min ficka och luta mig tillbaks och kollade ut genom fönstret. Jag brukar aldrig sova på flygplan även om man åker en hel dag så sover jag aldrig. Vi landade i London vid sex ungefär så vi tog våra väskor och pappa hade fixat en bil som vi skulle ha nu när vi bor i London. Vi gick till bilen och åkte till vårt hus som vi skulle bo i.

Wihooo första kapitlet klart! ganska kort men det gör inget för kommer göra längre senare!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Majmona:

va bra den varr :) !! Kan man inte få vara med i Novellen? :) <3 Puss*

Svar: Tack så jättemycket! :) Jovisst kan du få det håll utkik efter ditt namn vem vet kanske just du kommer med i nästa kapitel? ;)<3
Sofie Strandberg

Kommentera inlägget här :